Pravidla použití poradny

  1. Dotazy se musí týkat tepelných čerpadel, dotací na tepelná čerpadla, případně navazujících technologií
  2. Dotazy nesmí obsahovat komerční reklamu a komerční odkazy
  3. Dotazy nesmí poškozovat dobré jméno ABECEDY
  4. Dotaz nesmí obsahovat vulgarismy a nesmí být v rozporu s právními předpisy, dobrými mravy či veřejným pořádkem (např. nesmí napadat jiné osoby).
  5. Využití informací z poradny je na riziko uživatelů poradny.

Odbornou bezplatnou poradnu webu ABECEDA ČERPADEL provozuje a spravuje od 1.1.2021 společnost GT Energy s.r.o., která se zabývá energetickým poradenstvím, projektováním zdrojů tepla s tepelnými čerpadly, dodávkami a servisem tepelných čerpadel různých značek.

Odpověď na dotaz tazatele vychází výlučně z informací poskytnutých tazatelem a případně z veřejně dostupných informací a představuje nezávazný názor provozovatele poradny opírající se o jeho praktické znalosti a zkušenosti.

Provozovatel poradny není odpovědný, pokud danou otázku někdo jiný posoudí jinak.

Provozovatel poradny neodpovídá za obsah příspěvků zveřejněných před 1.1.2021.

Provozovatel poradny neodpovídá za obsah dotazů tazatelů.

Provozovatel poradny si vyhrazuje právo odstranit jakýkoli dotaz a to bez udání důvodu.

TnG Air

Přidat doplňující dotaz jen pro autora příspěvku
předchozí | další

Máme od května nainstalované TČ. Spuštěné bylo v září radou po telefonu. V lednu přišla fa za prosinec, která nás vyděsila. Platilo se dvojnásobek toho, co rok před tím, za podstatně nižších teplot. Po několika reklamacích přijel v půlce ledna technik nám TČ odborně spustit. Od začátku ledna každý den zapisuji stavy elektroměru a plynoměru. Vše je v přehledné tabulce, kde je vidět dražší provoz TČ než topení plynem, dodavatel ignoruje. Byl u nás technik z jiné firmy, který naznal, že instalované TČ nemá vůbec deklarované vlastnosti. Teploměr na akumulační nádrži je prý orientační. Vnitřní termostat měří o dva stupně jinak. Rozdíl vstupní a výstupní teploty vody je necelé tři stupně. Dle návodu má být 6-11. Dle servisního technika má být 0. S dodavatelem se nedá domluvit, vyžaduje pořád dokola nesmyslné věci. Prosím o informaci, zda jsou jeho tvrzení v pořádku, popř. jak dál můžu postupovat. Předem děkuji
  • 13. 3. 2020  16:40
  • Eva

Spouštět tepelné čerpadlo po telefonu mi nepřijde jako dobrý nápad. Regulaci je potřeba řádně nastavit, zkontrolovat průtoky topné vody, aby čerpadlo fungovalo úsporně a to se po telefonu poctivě udělat ve většině případů nedá.
Tepelné čerpadlo oficiálně reklamujte, že neplní svojí funkci. Dodavatel pak má 30 dní na vyřešení problému.
  • 14. 3. 2020  08:23
  • Správce

Dobrý den, to se snažím přes dva měsíce. Technik vždy odpoví, že je vše v pořádku a že jim mám dokázat že ne. Můžu se zeptat jaký rozdíl má být mezi vstupní a výstupní teplotou vody Delta T? V návodu mají 6-11, ale teď tvrdí, že má být nula. Je možné, aby 19 kWh tepelné čerpadlo mělo denní spotřebu 60- 80 kWh? Prý je běžné 100 kWh? Dům cca 200 m2 má podle posledního emailu protopit 50 000 Kč za tepelné čerpadlo. Jsem zoufalá a nevím jak dál postupovat.
  • 15. 3. 2020  20:34
  • Eva

Pokud je tepelná ztráta domu 20 kW (můj odhad), roční platba za vytápění a ohřev teplé vody tepelným čerpadlem, by se měla pohybovat v rozmezí 22 000 až 35 000 Kč.
Delta T 6-11°C (rozdíl vstupní a výstupní teploty z tepelného čerpadla) je správně. Ještě může být rozdíl teplot na výstupu z tepelného čerpadla a na vstupu do topného systému a tam to má být 0.
Pokud jste předtím topili pouze plynem, dá se z jeho spotřeby docela dobře spočítat kolik kWh by mělo spotřebovat tepelné čerpadlo.
  • 16. 3. 2020  07:35
  • Správce
předchozí | další

Přidat doplňující dotaz jen pro autora příspěvku