Časté spínání a velký hluk
předchozí | další |
mám několik dotazů. Jsme ž troch zoufalí z našeho čerpadla, nebo spíš z jeho instalace danou firmou. V roce 2015 jsme koupili TČ ATW 11 High Power voda/vzduch, nainstalovalo se roku 2016. Od začátku s ním jsou jen potíže, nebo spíš s člověkem, který jen instaloval. Nedřív nám zlikvidovalo podlah v celém domě za 300 000 Kč, protože do podlahovky šlo 60stupňů, poté se za měsíc spálila řídící jednotka.
A nyní nám chodí stížnost od sousedů na jeho hlučnost a mají pravdu, čerpadlo spíná 17x za hodinu a je čím dál hlučnější. Odchází z něj kondenzát a zamrzá po ním na led, v technické místnosti odchází někudy voda také. Zhotovitel absolutně nereaguje na telefonáty a tvrdí, že je vše v pořádku, že takhle často má spínat a hluk je prý způsobený opotřebovanými motorky venkovní jednotky na vrtuli, protože čerpadlo najelo už 35000 hodin. Což je blbost, ať počítám jak počítám, den nemá 30 hodin. A že už máme prý stejně po záruce. My jsme ho sice koupili 2015, ale instalace byla 2016. A tak bych se s ním ráda pustila do boje a chci žádat opravu, Jestli je teda žádat o co. Může to čerpadlo opravdu spínat 17x za hodinu, téct z něj voda, a vytvářet velkou hlučnost?
Děkuji Monika
- 4. 12. 2019 08:32
- Monika
Prodleva mezi starty kompresoru musí být z důvodu jeho ochrany před poškozením 15 - 20 minut. Počet sepnutí za hodinu tedy normálně nemůže být vyšší než tři a v průměru za celý rok by to mohlo být například jen jedno sepnutí za hodinu.
Vytékání kondenzátu je normální, řeší se to buď zasakovacím štěrkovým ložem pod tepelným čerpadlem, nebo vyhřívanou vanou a odvodem kondenzátu do kanalizace. Pokud ani jedno z toho dodavatel neřešil a ani vás na to předem neupozornil, je to jeho neznalost a chyba.
Pokud je čerpadlo po záruce, tak mnoho možností nemáte.
- Zjistěte si jestli náhodou nemáte na čerpadlo prodlouženou záruku nad zákonné dva roky (v nabídce, v prospektu výrobce atp).
- Pokud jste něco reklamovali v záruce, můžete i po záruce reklamovat tu opravu
- Můžete se obrátit přímo na výrobce, místo instalační firmy, tam je určitá šance že to budou chtít dát do pořádku
- Můžete svojí negativní zkušenost z dodavatelem popsat, zveřejnit na webu a zatlačit tak na něj aby problém co vám vytvořil vyřešil.
- 4. 12. 2019 08:57
- Správce
předchozí | další |