TČ IVT - AIR X 90, hlučnost, špatný servis, nespokojenost.
předchozí | další |
prosím o radu kam nebo na koho bych se měl obrátit, pokud montážní firma IVT Náchod s.r.o., která nám instalovala TČ, není schopna odstranit poruchy TČ v záruční době. O to se nesnaží ani oficiální dovozce - IVT s.r.o., organizační složka, PRAHA 4.
Jedná se o velikou hlučnost TČ a to při nízkých i vysokých otáčkách kompresoru. Rezonance se přenáší i na kryt venkovní jednotky.
https://www.youtube.com/watch?v=-UkFxu5dPGA
https://www.youtube.com/watch?v=FJo27B64PAM
https://www.youtube.com/watch?v=OBoWyTXqRek
Hluk ve vysokém výkonu proniká až do domu a v podkroví není možné spát.
Od listopadu 2016 reklamuji i natápění vody v bojleru. Zapínací teplota je nastavena na 46C a vypínací 54C. TČ v bojleru zvýší teplotu pouze o 1-3C. Na tlačítko "Teplá voda navíc" buď nereaguje vůbec a když ano, tak též zvýší teplotu v bojleru o 1-3C.
Montážní firma již provedla tyto opravy v rámci záruky:
- Výměna frekvenčního měniče,
- Výměna regulace,
- Přepojení oběhového čerpadlo na radiátorovou větev – původně bylo na větvi k bojleru,
- Vytvoření hydraulického zkratu před tímto oběhovým čerpadlem.
Bohužel závady přetrvávají do současné doby - což montážní firma i dovozce vědí ale s opravou vůbec nepospíchají.
Prosím o radu. Děkuji.
Sestava:
Venkovní jednotka – IVT AIR X 90
Vnitřní jednotka IVT AirBox E 50 – 90
Zásobník teplé vody Dražice DZD OKC 250 NTR/HP.
- 29. 3. 2017 18:01
- Luboš
Proč je vaše čerpadlo hlučné nevím, obecně tento typ je docela tichý takže buď se podaří najít v čem je problém (v čerpadle, přenosu hluku přes potrubí, nebo se zvuk venku od něčeho odráží či zesiluje), nebo se bude muset vyměnit celá venkovní jednotka.
Na tu teplou vodu jsem vám už odpovídal zde:
http://www.abeceda-cerpadel.cz/cz/poradna?tema=1&idp=3750
Máte teplé vody ve skutečnosti nedostatek, nebo se vám jen nezdá způsob regulace?
- 30. 3. 2017 07:20
- Správce
Žádám Vás o možnost publikování našeho stanoviska k příspěvku pana Luboše „TČ IVT - AIR X 90, hlučnost, špatný servis, nespokojenost“. Rád bych uvedl na pravou míru informace, které uveřejnil pan Luboš.
1/ Není pravda, že neumíme odstranit poruchy v záruční době. Pravda je taková, že TČ nevykazuje žádné poruchy. Ověřeno osobní návštěvou technika IVT 31.3.2017.
2/ Ohřev TV pracuje správně a zákazník našemu technikovi potvrdil, že má TV dostatek. Jeho nespokojenost vyplývala z nepochopení principů regulace, byť jsem tyto principy detailně vysvětlil v jednom z 15 mailů, které jsme si od 12/2016 vyměnili. Ohřev TV zapíná teplota v zásobníku TV a vypíná teplota topné vody a regulace celého procesu je spojena s několika optimalizačními funkcemi, které mají za cíl dosáhnout co nejvyššího COP. Zákazník předpokládal, že ohřev TV vypíná teplota v zásobníku. Při nastavení ohřevu TV naším technikem byla naměřena teplota z kohoutku 56°C.
3/ „Teplá voda navíc“ nefungovala správně, protože si zákazník změnil cílovou teplotu z továrních 65°C na 54°C.
4/ Nespokojenost s hlukem TČ. Během návštěvy 31.3.2016 byla hlučnost TČ nízká i při vysokých otáčkách kompresoru a vysokých teplotách topné vody. Během testování byla venkovní teplota kolem 15°C. Je možné, že při nižší teplotě hluk tohoto konkrétního TČ vzroste. Budeme to se zákazníkem dále řešit. Zajímavá je skutečnost, že ač jsem 23.1. zákazníka upozorňoval na možnost nastavení Tichého nočního režimu (sníží hluk o 3 dB), zjistili jsme 31.3., že tato funkce není využita.
Děkuji za spolupráci a za zveřejnění našeho stanoviska
Ing. Pavel MICHAL
technický ředitel
IVT, s.r.o., organizační složka
- 6. 4. 2017 09:36
- Správce
Doplňuji pro pořádek.
- 31. 1. 2019 19:30
- Luboš
předchozí | další |